Det finstilta

Uppdaterad 5 april 2016

Frakt och leverans

Vi strävar efter att tillverka och skicka alla beställningar inom 3-4 vardagar.Alla försändelser skickas som paket via Postnord. Paketet levereras normalt inom 2–3 vardagar. Under vissa perioder med helgdagar och lov kan leveransen ta längre tid.

Beställningar som innehåller en bok kommer att skickas direkt till din hemadress OBSERVERA att om det inte går att lämna paketet i din brevlåda kommer det att tas med tillbaka till närmsta uthämtningsställe och du kommer att få en avi om att du kan hämta paketet där.

Vi skickar till Danmark, England och Sverige. Det går tyvärr inte att hämta varor på vårt lager.

När din beställning är skickad och inskannad hos Postnord kommer du att få ett e-postmeddelande om detta. I meddelandet kommer du få ett spårningsnummer så att du kan följa ditt pakets leveransväg. Paketet ska hämtas inom tio dagar, annars skickas det tillbaka till oss. Om du inte hämtar ditt paket inom den angivna tiden och därefter önskar häva köpet. Då kommer de samlade fraktomkostnaderna att dras från ditt tillgodohavande.

Retur/ångerrätt

Eftersom alla böcker är unika och specialtillverkade för varje enskilt barn kan vi tyvärr inte göra återköp. Därför är det viktigt att kontrollera all information man skrivit in under beställningen.
Om du ändå är missnöjd med boken du har mottagit kan du ringa eller skriva till oss, så hittar vi en lösning.

Betalningsinformation

Alla priser är i SEK och inkluderar 8% moms. På minbästabok.se kan du betala med Klarna, PayPal, Visa, Visa Electron, MasterCard & Maestro.

Vi drar såklart först beloppet när beställningen är skickad.

Säkerhet

Vi använder ePay för att kontrollera betalningarna. ePay krypterar alla dina kortuppgifter med SSL-protokoll (Secure Socket Layer). Det betyder att ovidkommande inte kan avläsa ditt kortnummer eller annan information under transaktionen med Teller. Uppgifter som anges på minbästabok.se sparas endast i syfte att kunna serva dig som kund och leverera dina varor. Vid betalning och angivning av kortuppgifter sker detta direkt genom Teller. Därför är dina kortuppgifter 100 % säkra hos Teller. Varken Min Bästa Bok eller andra kan få tillgång till dem.

Teller garanterar också användarnas pengar vid näthandel. Du som kund är försäkrad mot missbruk och har ingen självrisk.

E-post och marknadsföring

Som en del av vår kundservice skickar vi i förbindelse med köp en beställningsbekräftelse, en bekräftelse på att beställningen skickats, ett uppföljningsmeddelande samt en bekräftelse på ändringar, så länge som du har rättat dina uppgifter inom tolv timmar efter att beställningen är genomförd.

Köpvillkor

Syfte och omfång

Dessa villkor fastställer de specifika villkoren för leverans av varor och tjänster från Min Bästa Bok. Vid varje köp accepteras villkoren i köpvillkoren. Min Bästa Bok förhåller sig rätten att ändra villkoren utan varsel och med verkan för redan ingångna avtal.

Pris och betalning

Alla priser som visas på minbästabok.se är inklusive moms, och om inte annat specificeras tillkommer fraktkostnader. Betalning sker vid slutet av beställningen via de betalningsmetoder som specificeras på webbplatsen.

Leverans och försening

Leverans sker när produkten är färdig. Som regel tillverkas och skickas produkter inom 3–4 vardagar från det att beställningen är genomförd. Kunden har rätt att häva avtalet under förutsättning att tidsplanen ovan överskrids väsentligt. Väsentlig försening inträder tidigast vid mer än 30 arbetsdagars avvikelse från en avtalad tidsfrist. Om förseningen beror på förhållanden som MinBästaBok.se inte har ansvar för (härunder förseningar eller bristande leverans från underleverantörer, förseningar hos kunden och kundens bristande medverkan) kan förseningen inte medföra att kunden får ersättning, härunder möjlighet att upphäva köp.

Om leveransen försenas eller förhindras på grund av force majeure är MinBästaBok.se inte ansvariga. Om en händelse som MinBästaBok.se inte har ansvar för orsakar att omkostnaderna för MinBästaBok.ses leveransförpliktelse ökar, är MinBästaBok.se inte förpliktigad att genomföra dessa. Vid bevisbart korrekt utskick (i förhållande till avtalad leveranstid) är MinBästaBok.se inte ansvariga för post- och fraktleverantörens försening eller förlust av försändelse. Kunden kan aldrig ange försening för produkter som redan levererats.

Egendomsförhållande

Kunden får först egendomsrätt över det fysiska exemplaret av en produkt när den betalats till fullo till Min Bästa Bok. Samtliga varor från Min Bästa Bok förblir dess egendom tills full betalning mottagits. Efter egendomsrättens övergång till kunden förhåller Min Bästa Bok sig rätten att använda framställt arbete som referens i dess egen marknadsföring.

Reklamation och fel

Min Bästa Bok har inte ansvar för fel som kunden inte rättat skriftligen innan beställningen genomförts. Om leveransen visar sig innehålla fel är kunden förpliktigad att reklamera denna inom rimlig tid genom att kontakta oss direkt. Min Bästa Bok är berättigad att försöka lösa felet så länge som detta kan ske inom rimlig tid och det värderas att Min Bästa Bok är ansvarig för felet.

OBSERVERA att färger i den tryckta boken kan skilja sig från färgerna som visas på en skärm, och att detta inte kan anses vara ett fel. Samt att hudfärger och hårfärger som visas i beställningsprocessen inte är precisa och kan variera i förhållande till hur karaktärerna i de olika böckerna är illustrerade.

Dessutom köper lagen om två år hävdar giltig.

Skuldbegränsning

I händelse av försening eller fel på den levererade produkten är Min Bästa Bok är inte ansvarig för förlust, omkostnader eller andra indirekta förluster, härunder förlust till följd av kundrelation till en tredje part. Min Bästa Bok är i övrigt endast ersättningsansvarig gentemot kunden vid förlust eller skada som beror på grov oaktsamhet eller försåtliga handlingar. Min Bästa Bok är inte ansvarig för indirekta förluster eller direkta förluster, om de sistnämnda är till följd av förseningar eller förluster av data eller förlorad inkomst.