Köpvillkor
Syfte och omfång
Dessa villkor fastställer de specifika villkoren för leverans av varor och tjänster från Min Bästa Bok. Vid varje köp accepteras villkoren i köpvillkoren. Min Bästa Bok förhåller sig rätten att ändra villkoren utan varsel och med verkan för redan ingångna avtal.
Pris och betalning
Alla priser som visas på minbästabok.se är inklusive moms, och om inte annat specificeras tillkommer fraktkostnader. Betalning sker vid slutet av beställningen via de betalningsmetoder som specificeras på webbplatsen.
Leverans och försening
Produkten levereras normalt inom 4-6 vardagar, inklusive produktion. Kunden har rätt att häva avtalet under förutsättning att tidsplanen ovan överskrids väsentligt. Väsentlig försening inträder tidigast vid mer än 30 arbetsdagars avvikelse från en avtalad tidsfrist. Om förseningen beror på förhållanden som MinBästaBok.se inte har ansvar för (härunder förseningar eller bristande leverans från underleverantörer, förseningar hos kunden och kundens bristande medverkan) kan förseningen inte medföra att kunden får ersättning, härunder möjlighet att upphäva köp.
Om leveransen försenas eller förhindras på grund av force majeure är MinBästaBok.se inte ansvariga. Om en händelse som MinBästaBok.se inte har ansvar för orsakar att omkostnaderna för MinBästaBok.ses leveransförpliktelse ökar, är MinBästaBok.se inte förpliktigad att genomföra dessa. Vid bevisbart korrekt utskick (i förhållande till avtalad leveranstid) är MinBästaBok.se inte ansvariga för post- och fraktleverantörens försening eller förlust av försändelse. Kunden kan aldrig ange försening för produkter som redan levererats.
Egendomsförhållande
Kunden får först egendomsrätt över det fysiska exemplaret av en produkt när den betalats till fullo till Min Bästa Bok. Samtliga varor från Min Bästa Bok förblir dess egendom tills full betalning mottagits. Efter egendomsrättens övergång till kunden förhåller Min Bästa Bok sig rätten att använda framställt arbete som referens i dess egen marknadsföring.
Reklamation och fel
Min Bästa Bok har inte ansvar för fel som kunden inte rättat skriftligen innan beställningen genomförts. Om leveransen visar sig innehålla fel är kunden förpliktigad att reklamera denna inom rimlig tid genom att kontakta oss direkt. Min Bästa Bok är berättigad att försöka lösa felet så länge som detta kan ske inom rimlig tid och det värderas att Min Bästa Bok är ansvarig för felet.
OBSERVERA att färger i de tryckta produkterna kan skilja sig från färgerna som visas på en skärm, och att detta inte kan anses vara ett fel. Samt att hudfärger och hårfärger som visas i beställningsprocessen inte är precisa och kan variera i förhållande till hur karaktärerna i de olika böckerna är illustrerade.
Dessutom är köplagen om två år giltig.
Skuldbegränsning
I händelse av försening eller fel på den levererade produkten är Min Bästa Bok är inte ansvarig för förlust, omkostnader eller andra indirekta förluster, härunder förlust till följd av kundrelation till en tredje part. Min Bästa Bok är i övrigt endast ersättningsansvarig gentemot kunden vid förlust eller skada som beror på grov oaktsamhet eller försåtliga handlingar. Min Bästa Bok är inte ansvarig för indirekta förluster eller direkta förluster, om de sistnämnda är till följd av förseningar eller förluster av data eller förlorad inkomst.