Hjälp

  • Hur beställer jag en bok med mitt barn i huvudrollen?
    För att skapa och beställa en bok går du igenom dessa enkla steg:
    1. Välj den historia du tycker bäst om och som du tycker passar till barnet.
    2. Tryck på "Gör boken personlig".
    3. Fyll i alla fält med de uppgifter som ska finnas med i boken. Det är VIKTIGT att alla fält fylls i och att de är korrekta!
    4. Välj kön, hårfärg och hudfärg på din lilla huvudperson och hår- och hudfärg på övriga karaktärer.
    5. Tryck på "Färdig".
    6. På den här sidan kontrollerar du att de angivna uppgifterna och bokens personliga framsida är korrekta och som du vill ha dem.
    7. Hittar du något fel? Tryck i så fall på "Ändra information".
      - Ser allt ut som det ska? Tryck på "Lägg i korgen".
    8. Gå igenom beställningen och tryck på "Gå till kassan".
    9. Ange leveransuppgifter och telefonnummer.
    10. Acceptera våra köpvillkor.
    11. Sedan skickas du vidare till ett säkert betalningsfönster.
      Betalningen för din beställning dras först när vi har skickat boken till dig.

    Om du har frågor om en viss bok eller om beställningsprocessen kan du naturligtvis skriva till oss på info@minbastabok.se eller ringa på nummer +46 46 56 00 146.
  • Finns det någon begränsning på hur långt barnets namn kan vara?
    Nej, det är det inte. Men observera att ett mycket långt namn kan skapa designmässiga utmaningar eftersom texten förskjuts.
  • Kan man själv ändra hudfärg på dem som är med i boken?
    Ja, när du beställer en bok väljer du själv vilken hudfärg och hårfärg varje karaktär ska ha. På så sätt blir även illustrationerna helt unika för ditt barns bok.
  • I ett av fälten för boken jag har valt föreslår ni att man skriver namn på till exempel farfar. Min pojke har ingen farfar längre, kan jag skriva in någon annan i historien?
    Ja, om det inte är specificerat att det SKA vara just farfar kan du absolut skriva in till exempel en farbror, granne eller en äldre vän till barnet i historien.
  • Vad händer om jag glömmer att fylla i ett fält under utformningen och beställningen av boken, eller om jag skriver ett namn fel?
    Då kommer den uppgiften fattas eller stå fel i bokens text, och texten kommer därför inte att ge mening. Därför är det väldigt viktigt att du skriver in alla uppgifter korrekt i alla nödvändiga fält under beställningen.
  • Kan jag vara säker på att det inte skickas med en faktura eller liknande i paketet om jag vill skicka boken direkt till det barn som ska få boken?
    Alla fakturor, beställningsbekräftelser och annan information om priser skickas bara per e-post till den e-postadress som anges vid beställningen.
  • Hur lång tid tar det från det att jag beställer tills att jag får boken?
    Vi producerar och skickar vanligtvis varor Inom 3-4 vardagar and skickar dem till dig via Post Nord
  • Är det säkert att betala med mitt betalkort på den här sidan?
    Självklart, vi använder ePay som är certifierat enligt PCI-standard. Läs mer om ePay här: www.epay.se
  • Vad kostar frakten?
    Ønsker du at pakken sendes direkte til din adresse eller en til alternativ adresse feks. til din arbejdsplads, vil forsendelsen faktureres med 49 kr.
    Ordre der indeholder to eller flere bøger, sendes fragtfrit til DAO pakkeshop. Ønsker du at pakken, der indeholder to eller flere bøger sendes direkte til dig, vil forsendelsen faktureres med 0 kr.

    BEMÆRK at vælger du at pakken skal leveres direkte til din privat adresse acceptere du samtidig at DAO på dit ansvar, må stille pakken ved din hoveddør, såfremt ingen er hjemme til at modtage den.
    Det går tyvärr inte att hämta varor på vårt lager.
  • Vad gör jag om det är fel på boken som jag har mottagit?
    Om det mot förmodan skulle vara något fel på din beställning kan du kontakta oss på info@minbästabok.se, så ersätter vi såklart din bok så fort som möjligt.
    Om felet beror på att du har angivit fel information vid beställningen kan vi tyvärr inte ersätta boken. Men kontakta oss gärna ändå så att vi kan hitta en snabb lösning åt dig.